środa, 5 grudnia 2012

Pojedynczy kwiat kusudamy

Witam,
Kilka dni temu na blogu UHK Gallery Inspiracje pokazałam dwie kusudamy wykonane z małych kwadratów.
Ponieważ były pytania jak wykonać taką kulę, to dla chętnych przygotowałam  kurs krok po kroku jak zrobić pojedynczy kwiat do kusudamy.
Cała kusudama zarówno Morning Dew czy Glory wymaga 60 kwadratów.
Pojedynczy kwiat składa się z 5 płatków.
Dzisiaj na blogu UHK Gallery są do pobrania właśnie śliczne kwadraty,  z których możecie sami stworzyć piękne prace.

Mam nadzieję, że kurs będzie czytelny dla Was.
Potrzebujemy kwadrat o boku 7x7 cm (lub inny wymiar w zależności jakiej wielkości chcemy kusudamę)
 składamy na pół,
 i jeszcze raz na pół
 otwieramy,
 boki trójkąta składamy do wierzchołka (do linii środkowej)
teraz otwieramy 
a następnie składamy na pół do wyznaczonego zagięcia
 powstałe skrzydełko podnosimy, rozpłaszczamy według linii zagięcia
to samo robimy po drugiej stronie
 powstałe małe trójkąciki zaginamy w dół

i składamy na pół dwa skrzydełka
dodajemy niewielką ilość kleju na jedno skrzydełko
i sklejamy, tworząc płatek
 pięć płatków łączymy ze sobą za pomocą kleju oraz spinaczy,


 spinacze za jakiś czas można usunąć

Aby powstała kula należy wykonać 12 takich kwiatów i połączyć ze sobą brzegami płatków (za pomocą kleju) .
Mam nadzieję, że kurs (obrazkowy) jest czytelny. Jeśli macie jakieś wątpliwości, uwagi, pytania to bardzo proszę zostawić w komentarzu pod postem :)

Pozdrawiam i zapraszam na blog UHK Gallery Inspiracje:) 
gdzie przez cały grudzień będą czekać na Was niespodzianki.

19 komentarzy:

  1. Śliczna ozdoba, świetny kurs.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kurs!!! Dzieki :D
    Teraz już wiem, jak powstaja te śliczne kule :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłaś to rewelacyjnie.
    Ja muszę mieć do tego dłutko i linijkę by mój trójkąt był dokładnie złożony:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne są te kule, dziękuję za kurs!

    OdpowiedzUsuń
  5. kurs świetny! Nie wiem, czy wystarczy mi cierpliwości na cala kulę ale kwiatka sobie chyba nie odmówię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie to przygotowałaś! :)
    Znam panią, która robi kilka takich kul w jeden wieczór więc chyba to nie takie trudne ;) Trzeba spróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to ma niezłe tempo. Ja z koleżankami w wakacje z kwadratów powstałych z A4 zrobiłyśmy 6 kul w 4 osoby przez 5 godzin

      Usuń
    2. trudne nie jest, ale czasu trochę potrzeba, wiem bo robiłam i mam wprawę

      Usuń
  7. świetny kurs i przepiękne Twoje kule - w tym roku niestety czasu chyba zabraknie... ale może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo czytelny kurs dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale pytanie do Irenki mam: Na jakim papierze drukowałaś te freebiesy? chyba na zwykłym ksero?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, najlepszy jest ksero. Łatwiej się składa.

      Usuń
    2. nooo, może się skuszę, bo dawno nie robiłam:)

      Usuń
  10. Bardzo profesjonalnie opracowany kurs, wykonana bombka - jest niesamowita, piękna

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo piękna bombka :) Chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. rewelacyjna bombka i świetny kursik:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za kurski. Efekt końcowy cudny!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu dojrzałam i je zrobiłam, hehe po 3 latach:)
      Tu można je u mnie zobaczyć: http://przeplecioneradoscia.blogspot.com/2016/01/poswiatecznie-kule-kusudama.html

      Usuń

Dziękuję za poświęconą chwilę, za dobre słowo:*
Thanks so much for stopping by! Have a wonderful day!