piątek, 14 grudnia 2012

Aniołek origami

Witam,
dzisiaj kolejna moja propozycja z cyklu "Kalendarz adwentowy UHK Gallery".
Tym razem przygotowałam kurs na wykonanie papierowego aniołka.

Potrzebujemy jeden kwadrat np. o wymiarach 8x8 cm i jeden prostokąt (który będzie połówką naszego kwadratu) 4x8 cm.
Nasze składanie zaczynamy od przygotowania bazy trójkąt - jak to wykonać pokazałam w innym kursie o tu.
Z każdej strony mamy po dwa skrzydełka, jedno ze skrzydełek składamy tak, by zewnętrzny bok znalazł się na linii środkowej trójkąta (wysokość trójkąta), tak samo postępujemy z pozostałymi skrzydełkami   
 
 następnie podnosimy kolejno te skrzydełka i po tych liniach rozpłaszczamy

  wszystkie skrzydełka mamy rozpłaszczone
 teraz całość otwieramy 
wierzchołek kąta kwadratu składamy do środka (tak jak pokazałam na zdjęciu) i przyklejamy by nam się nie otwierał
postępujemy tak z każdym wierzchołkiem

i składając po liniach wracamy do pozycji wyjściowej 

mamy gotowy element sukienki aniołka, skrzydła tworzymy z połówki kwadratu (w naszym przypadku prostokąt 4x8 cm)
najpierw składamy na pół 
i otwieramy, do wyznaczonej w środku linii składamy najpierw jeden bok, a potem drugi


powstał nam trójkąt
który składamy w harmonijkę zaczynając od podstawy trójkąta
 skrzydełka gotowe
nasz aniołek ma już wszystkie elementy złożone
teraz wystarczy je połączyć. Można wykorzystać sznurek, wstążeczkę, kawałek miękkiego drutu.
Do wykonania moich aniołków użyłam koralików, ale można narysować i wyciąć głowę, dokleić włosy czy dodać aureolkę. 
Mogą być zawieszką na choinkę, okno, dodatkiem do stroika:
 albo jako element biżuterii w postaci kolczyków:
które z powodzeniem można nosić:
A jakie są Wasze pomysły na aniołki?
Jestem pewna, że Wasze anioły będą przecudne i bardzo pomysłowe.
Na blogu UHK Gallery Inspiracje można pobrać potrzebne  wzory digi papierów do wykonania aniołków - zapraszamy :)

14 komentarzy:

  1. piękny ten aniołek i jaki prosty ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Slicznosci!! Pieknie sie prezentuje:) pozdrawiam niebiesko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wyszywam haftem matematycznym, takie jak tu: http://hadzia-handmade.blogspot.com/2012/11/125-kartki-bozonarodzeniowe-z.html ;)

    A Twoje są naprawdę piękne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne! Skorzystamy! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne aniołeczki takiej metody nie znałam, a te kolczyki rewelacyjne... dojrzałam przecudne gwiazdeczki, chętnie bym sie nauczyła takie robić, poproszę o kursik :)))) Bardzo pracowite przygotowania do świąt zwłaszcza w UHK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu, najprostszy kursik na gwiazdeczki znalazłam tutaj:
      http://www.youtube.com/watch?v=u4Woj9oP3AI

      dobrze robi się je z kolorowego papieru ksero lub papieru do pakowania prezentów.

      Dziękuję za miłe słowa :*

      Usuń
  6. Fantastyczny pomysł! A kursik jasny i czytelny. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastycznie! Od razu wzięłam do ręki kartkę odpowiedniego papieru 15x15 cm (bo tej wielkości będą mi potrzebne) i zrobiłam aniołka krok po kroku- wyszedł super; zrobię jeszcze parę :) Dzięki za kursik ;) Pozdrawiam ciepło ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniołeczki przepiękne, a pomysł na kolczyki nietuzinkowy. Super!

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny aniołek, muszę przy okazji też go wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęconą chwilę, za dobre słowo:*
Thanks so much for stopping by! Have a wonderful day!