niedziela, 23 września 2012

Oczarowana

Trudno mi będzie zrelacjonować dwutygodniowy pobyt w Nowym Jorku w jednym poście.
Dlatego dzisiaj tak ogólnie opiszę moje wrażenia z tego pobytu.
Nasze zwiedzanie NJ rozpoczęliśmy od mostu Brooklińskiego zaraz w następnym dniu po naszym przylocie.
Trochę szkoda, że właśnie jest w remoncie, gdyż nie widać jego całej okazałości.
(po kliknięciu w fotkę wyświetli się w większym formacie)

 Muszę przyznać, że zanim pojechaliśmy do USA, już byłam zakochana w tym moście, a zobaczenie go i przespacerowanie się po nim zrobiło na mnie ogromne wrażenie.
Dlatego też nasz pobyt zakończył się wieczorno-nocnym spacerem również po tym moście (ale o tym napiszę innym razem).
 Oprócz Nowego Jorku byliśmy również na dwudniowej wycieczce nad wodospadem Niagara oraz rzeką św. Wawrzyńca. Organizatorem było polskie biuru turystyczne działające na Greenpoincie.
Widok na wodospad kanadyjski zwany 'końską podkową'
 oraz część wodospadu po stronie amerykańskiej
Na mnie największe wrażenie zrobiła wycieczka statkiem po rzece św. Wawrzyńca i jego ponad 1000 wysp. Prawie wszystkie mają swoich właścicieli, można podziwiać pałace niczym z baśni Walta Disneya 

lub małe drewniane chatki (jedna z nich nazwana 'domkiem teściowej' znajduje się na tak małej wysepce, że drzwi prowadzą do wody :)

W tym samym dniu udało nam się uczestniczyć w konkursie starych samochodów. Miałam okazję zobaczyć na własne oczy Cadillaca
 oraz Corvettę. O innych samochodach nie wspomnę :)


 Kolejny weekend był pod znakiem hazardu :)  Czyli Las Vegas w miniaturce, bo udaliśmy się do Atlatic City.
Pogoda nie sprzyjała kąpieli w oceanie, ale nogi każdy zamoczył.

No i spacer główną ulicą/deptakiem, gdzie każdy z tych pięknych budynków to hotel z kasynami gier.

W kasynie też byliśmy, co prawda nie wolno było robić zdjęć, ale kilka udało mi się przemycić :)


 Dwa tygodnie minęły szybko, za szybko i na pocieszenie w ostatnią noc przed odlotem wybraliśmy się na nocny spacer po mieście. 

A jeśli chcecie wiedzieć czym Nowy Jork mnie zaskoczył, co mi się nie podobało, a co zachwyciło to zapraszam za tydzień o tej samej porze na kolejną fotorelację. 
Dziękuję tym co wytrzymali do końca :* 
Miłej nocy i słonecznego poniedziałku życzę.


13 komentarzy:

  1. Na pewno fantastycznie spędziłaś czas! Dziękuję za wspomnienia, przypomniało mi się jak pomieszkiwałam w NYC i jak wybrałam się do Atlantic City też... Z radością przeczytam więcej o Twoich wakacjach tam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję cudnej wycieczki :-) Zdjęcia piękne, zwłaszcza Niagara i domek teściowej. A i most pięknie wygląda nocą :-) Dziękuję za wycieczkę, którą odbyłam dzięki Twojej relacji, czekam na ciąg dalszy :-)))

    OdpowiedzUsuń
  3. o rany ;-)
    cudowna podróż i pewnie jeszcze wiele wieczorów wspomnień ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podróż marzeń, widać, że było naprawdę wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluje wyprawy, NY to naprawde czarodziejskie miasto. Z ciekawoscia zobacze dalszy ciag Twojej relacji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe zdjęcia! To musiał być udany urlop! Mi się też marzy, jak dzieci podrosną to na pewno zaciągnę tam męża :) Och rozmarzyłam się :) Pięknie most wygląda nocą...
    Pozdrawiam i czakam na natępną część!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniała fotorelacja !i cudne wspomnienia ,super ,że podróż się udała:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale fajna podróż i tyle wrażeń! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niesamowita podróż i takie wspaniałe miejsca udało Ci się zobaczyć. Długo pozostaną w pamięci takie wakacje...

    OdpowiedzUsuń
  10. Z przyjemnością poczytałam i przeniosłam się w inny świat. Dziękuję :)
    Jestem tu pierwszy raz ale już wiem ,ze będę tu zaglądać ! POzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. wow...moje marzenie :) Cudowna fotorelacja :) Wspaniale że pobyt się udał :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piekna wyprawa, cudne widoki! Ubieglas mnie troszke z tymi zdjeciami znad Niagary :) Bo ja tam bylam 24 wrzesnia ;) I tez ogladalam kraj wzdluz rzeki sw. Wawrzynca. W Montrealu sa przepiena widoki! Pozdrawiam serdecznie podrozniczke :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęconą chwilę, za dobre słowo:*
Thanks so much for stopping by! Have a wonderful day!