niedziela, 16 listopada 2008

Mały kursik ...

jak zrobić wianek


i gwiazdkę origami


Zaczynamy od zgromadzenia 8 kwadratowych karteczek (najlepiej dwukolorowych dla ładnego efektu), moje mają wymiar 8x8 i można nimi potem udekorować choinkę czy ozdobić okno. Na kartkę należy przygotować 4,5x4,5 lub 5x5.



Rozpoczynamy od złożenia kwadratu w taki moduł



teraz jeden bok trójkąta (pamiętać należy aby składać zawsze ten sam bok) składamy na pół w kierunku wierzchołka



Powstałe zagięcie jeszcze raz składamy (na mniejszy trójkacik)



Trójkącik podnosimy i rozpłaszczamy po liniach na kwadracik


I ostatnim zagięciem pokazujemy drugi kolor naszego modułu



Poszczególne moduły łączymy przy użyciu niewielkiej ilości kleju (kleimy miejsce pod kwadracikiem)




Tak złożone elementy dają nam wianek świąteczny.



A to sposób złożenia gwiazdy (z tych samych modułów)







Mam nadzieję, że ten kursik jest wystarczająco zrozumiały i zostanie wykorzystany do zrobienia ozdób świątecznych :)

18 komentarzy:

  1. ale cuda!! i na dodatek kursik dałaś :D

    OdpowiedzUsuń
  2. dla mnie origami to czary :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Ale fajnie - dzięki! Chyba w wolnej chwili spróbuję ulepić taką gwiazdkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kursik świetny. Spróbuję zrobić takie cuda :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny kursik, oczywiście spróbuję takie cudności zrobić :). Szkoda tylko, że nie mam obustronnie kolorowego papieru :(, ale coś pokombinuję. Dziękuję za kursik!

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo ciekawa gwiazdka.
    sama sprobuje jak wroce do domu
    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  7. No dziewczyny trzymam Was za słowo, że pokażecie Wasze gwiazdki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny wianek świąteczny! Tego nie znałam, a teraz się nauczę!

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj, ja tez spróbuje, ale co z tego wyjdzie... świetnie, że dodałas kurs origami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. no i co? znowu cos, co musze wyprobowac :)
    dzieki piekne za kursik, mysle, ze doglebnie wyjasnia skladanke. i w sam czas na kartki swiateczne!

    OdpowiedzUsuń
  11. Super kursik. Dziękuję teraz nie może nie wyjść to origami.

    OdpowiedzUsuń
  12. jurs wspaniały tylko czy ja dam rade ? Czy starczy mi cierpliwości ?

    a pokoik scrapowy masz.. paluszki lizać - ślicznościowy. Jedno jest dla mnie zastanawiające wszystkie scraperki i kreatywnie - pozytywnie zakręcone mają podobny zestaw: plastikowe szufladki kolor pomarańcz + jedna szafka z IKEA uhuhuhuh coś magicznego w tym musi być ;D

    buziollll wielgaśny...

    OdpowiedzUsuń
  13. Costa - ten zestaw szufladek + szafka z IKEI to znak rozpoznawczy pozytywnie zakręcony :))))

    OdpowiedzUsuń
  14. dzięki wielkie za kurs- postaram się sama zabrać za taki wianek, może teraz już nie na czasie, ale to nie problem przecież ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Po złożeniu boku trójkątu można odrazu rozłożyć na kwadracik (no chyba, że ktoś woli ze złożeniem na mniejszy trójkącik). Kiedyś już robiłam taką gwiazdkę, ale nie pamiętałam jak ją się składa i właśnie dzięki tobie mogę ją znów składać. Dzięki wielkie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Thank you for your nice pictorial.

    OdpowiedzUsuń
  17. JA MUSZĘ ZROBIĆ TO DO SZKOŁY :) DZIĘKI TOBIE WIEM JAK :*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęconą chwilę, za dobre słowo:*
Thanks so much for stopping by! Have a wonderful day!